.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تنوع استفاده مواد مخدر در مازندران نگران کننده است

سرتیپ پاسدار مهدی توکلی پیش از ظهر دوشنبه در هم اندیشی مبارزه با مواد مخدر در ساری افزود: در تابستان مهمان های ناخوانده زیادی داریم، با این باور غلط که مازندران حیاط خلوت استانهای دیگر است، همچنین دسترسی راحت تر مرکز به مازندران با سه محور مواصلاتی باعث شده بیشتر در معرض آسیب باشیم .

وی با اشاره به اینکه با نگاه تک بعدی به مقابله با مواد مخدر موفق نخواهیم بود گفت: بخشهای پیشگیری، مقابله با آسیب، درمان، شناسایی و مقابله باید مانند یک پازل با هم کار کنند و صرفاً با تکیه بر مقابله نمی توان موفق بود .

توکلی ادامه داد: مراجع قضایی باید به اعتیاد با نگاهی متفاوت نسبت به دیگر جرائم بنگرند.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی هم توجهی که به مشکل اعتیاد و مواد مخدر می شود در حد دیگر بیماریهاست و هنوز این تفکر جا نیفتاده که مشکلات مواد مخدر با دیگر بیماریها متفاوت است .

توکلی خاطر نشان کرد: برای مقابله با بیماریهایی چون وبا و آنفولانزای مرغی میلیاردها تومان هزینه شد و این در حالی است که برای مقابله به اعتیاد این طور هزینه نمی شود .

وی با بیان اینکه در بحث آموزش با مشکلات جدی مواجه هستیم یادآور شد : آموزش ها در این خصوص باید از سنین پایه و مقاطعی که اثر ماندگار دارد شروع شود .

توکلی با اشاره به اینکه اقدامات مؤثری در خصوص کشفیات مواد مخدر صورت گرفته است، اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر استان از یکهزار و 272 کیلوگرم در 9 ماهه سال 86 به دو هزار و 367 کیلوگرم در 9 ماهه سال جاری رسید که با رشد 80 درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا حدود 95 باند تهیه و توزیع مواد مخدر کشف و هشت هزار و 185 نفر نیز دستگیر شدند.

توکلی افزود: به طور متوسط هر روز در استان 8.7 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، 33 نفر دستگیر و 12.2 نفر وارد زندان می شوند .

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 23.4 پرونده در محاکم قضایی استان در خصوص جرائم مواد مخدر تشکیل می شود افزود : نسبت متهمین به پرونده های تشکیل شده 1.3 بوده یعنی در برابر هر پرونده 1.3 متهم وجود دارد .

توکلی با بیان اینکه حدود 18 هزار و 868 نفر در 9 ماهه سال 87 وارد زندان های مازندران شدند افزود : 3 هزار و 248 نفر یعنی 20.5 درصد از این افراد مجرمین مواد مخدر هستند که این نسبت در 9 ماهه سال 86 ،28.5 درصد بوده است.

وی افزود : مازندران با پذیرش سالانه 18 میلیون مسافر در استان بعد از خراسان دومین استان مسافر خیز کشور محسوب می شود که تنوع فرهنگ ها ، باورها و گویش را در استان بسیار زیاد کرده است .

فرمانده انتظامی مازندران خاطر نشان کرد : سرمایه گذاری های فراوانی قبل از انقلاب در مازندران انجام شد تا فرهنگ استان متحول شود و نمونه هایی از بی فرهنگی در اروپا را در دین حاکم کنند که به واسطه قدمت فرهنگی این استان به این هدف خود دست نیافتند .

توکلی همچنین از برگزاری جشنواره رسانه ها و مواد مخدر در اسفند 87 خبر داد و افزود : همه رسانه ها می توانند اقدامات فرهنگی و خبرهای منعکس شده خود را تا پایان بهمن به دبیرخانه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت DCHQ.ir مراجعه کنند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.